Wyślij "Czy wiesz" do znajomego

  • Twój e-mail
  • Twoje imię
  • E-mail odbiorcy
Czy wiesz, że
mail został wysłany?

Zamknij
Wysyłam maila
Wyślij
Zamknij

Czy wiesz, że w 1939 Polacy dysponowali równorzędnym niemieckiemu sprzętem pancernym?
Czy wiesz, że w 1939 Polacy dysponowali równorzędnym niemieckiemu sprzętem pancernym?
[ Dopisz | Wyślij do znajomych | ]
 
Dodaj do Grona
                        
						

W czasie kampanii wrześniowej polski czołg 7TP był w stanie podjąć równorzędną walkę praktycznie z każdym radzieckim i niemieckim czołgiem (wyjątkiem był jedynie PzKpfw IV). Będący na wyposażeniu polskiej armii pojazd cechował się wieloma nowatorskimi jak na swoje czasy rozwiązaniami technicznymi (np. peryskopem odwracalnym, który umożliwiał obserwację w zakresie 360° bez poruszania się obserwatora czy silnikiem Diesla) i dobrym uzbrojeniem. Niestety ilość wyprodukowanych pojazdów (ok.139) była dalece niewystarczająca w obliczu przygniatającej przewagi militarnej Niemców i Sowietów. Poniżej filmik prezentujący polskie oddziały pancerne w czasie pokazów:

(autor: Al-bercik)

Komentarze (13):Napisz komentarz
  • kacperski 09:41 03-03-2010
    [ + ]
    Może i 7tp był równorzędnym czołgiem w stosunku do czołgów niemieckich ale: było ich za m...
    [ - ]
    Może i 7tp był równorzędnym czołgiem w stosunku do czołgów niemieckich ale: było ich za mało, nieposiadało radiostacji,czołgi większości krajów europejskich( z wyjatkiem właśnie Niemic) miały jedynie wspierać piechotę w szturmach i były one rozrzucone na dużej przestrzeni działań- a niemieckie wręcz przeciwnie! Przyjmując więc nawet jesli ilość 7tp była by zblizona do ilości czołgów niemieckich to i tak dostaliśbyśmy baty. ( zapominamy o przewadze Niemiec w powietrzu a tu to jest ona mizdżąca!)Pamietajcie też o tym, że w 1941 Niemcy w wojnie z ZSRR nie mieli przewagi w ilości czołgów a wrecz przeciwnie że wspomne o T34,KW1 a i tak ruscy dostawali na początku baty. Wynika z tego ze ważniejsza od sprzętu jest taktyka!!!!!
  • anty-pieniacz 19:11 30-11-2009
    [ + ]
    @karol - ale z ciebie cienias. Weź chłopie najpierw przeczytaj ze zrozumieniem, a potem poszuka...
    [ - ]
    @karol - ale z ciebie cienias. Weź chłopie najpierw przeczytaj ze zrozumieniem, a potem poszukaj w źródłach - to PRZESTANIESZ MYLIĆ nazwisko: Rómmel z Rommel. :P Jakbyś miał kłopoty również z tym, to zalecam przeczytanie notki dot. Juliusza Rómmel: http://pl.wikipedia.org/wiki/Juliusz_R%C3%B3mmel
  • karol 00:38 31-10-2009
    [ + ]
    Cytat Olafona: "Po drugie mieliśmy takich "wybitnych" generałów jak Dąb Biernacki, czy Rómme...
    [ - ]
    Cytat Olafona: "Po drugie mieliśmy takich "wybitnych" generałów jak Dąb Biernacki, czy Rómmel" czy ciebie poje..bało jaki "Rommel" ??? Rommel nie był polskim tylko nimieckim generałem który w kampanii wrześniowej dowodził dywizją pancerną którą świetnie dowodził i za świetne osiągnięcia w kampanii wrześniowej został awansowany na generała i wysłano go do Afryki gdzie dowodził Afrika Korps. Następnym razem jak piszecie to się zastanówcie dwa razy nim coś napiszecie :/
  • Armaand 23:30 21-08-2009
     
    Taak... trochę przesadziłem...
  • Olafon 21:15 20-07-2009
    [ + ]
    Jak czytam, że gdyby nie ruscy to byśmy Niemców zatrzymali w '39 roku to nóż mi się w kiesz...
    [ - ]
    Jak czytam, że gdyby nie ruscy to byśmy Niemców zatrzymali w '39 roku to nóż mi się w kieszeni otwiera. Po pierwsze primo Niemcy mieli wielokrotnie więcej czołgów i samolotów. Po drugie mieliśmy takich "wybitnych" generałów jak Dąb Biernacki, czy Rómmel. Po trzecie, przewaga liczebna Niemców była znaczna. Po czwarte atakowali nas aż z 3 stron. Po piąte Rydz Śmigły w ogóle nie dowodził bo nie było łączności. Poza tym Polska w 1939r nie miała ani jednej (!) dywizji pancernej, mieliśmy jedną brygardę pancerną dowodzoną przez wybitnego Maczka a to było za mało na świetnie wyszkolony Werhrmacht stosujący Blitzkrieg. Szans na jakąkolwiek wygraną nie było żadnych!
  • Armaand 19:17 03-07-2009
    [ + ]
    No niby racja ale tak czy inaczej na linii Wisły Polacy by zdołali Niemiecki Blitzkrieg zatrzym...
    [ - ]
    No niby racja ale tak czy inaczej na linii Wisły Polacy by zdołali Niemiecki Blitzkrieg zatrzymać. Zadalibyśmy im z pewnością dużo większe straty. Gdyby nie to że Polacy zastosowali beznadziejną Angielsko-francuską taktykę pancerną (rozproszenie czołgów małe grupki na całym froncie) i zastosowali taktykę niemiecką (duże zgrupowania pancerne) sprawa wyglądałaby zapewne inaczej. Ale cóż może i racja że Polska niestety by przegrała ale jakie straty by ponieśli szkopy!?
  • kopciuszek 15:36 28-06-2009
    [ + ]
    armaand, jeżeli twierdzisz że byśmy ich pokonali to się mylisz. 17 września armia była już...
    [ - ]
    armaand, jeżeli twierdzisz że byśmy ich pokonali to się mylisz. 17 września armia była już tak zdezorganizowa że klęska była tylko kwestią czasu. Wiele pamiętników oficerów z kampanii wrześniowej o tym wspomina.
  • Armaand 20:39 07-06-2009
    [ + ]
    @Daniel w początkowym okresie wojny to był jeden z najlepszych czołgów. Opancerzenie i uzbroj...
    [ - ]
    @Daniel w początkowym okresie wojny to był jeden z najlepszych czołgów. Opancerzenie i uzbrojenie jak na te czasy zupełnie wystarczały. Z resztą obczaj na wikipedii trzon ruskiej armii z tego okresu czyli T-26 i BT-7 (T-26 różnił się bardzo niewiele od polskiego 7-TP gdyż obydwa były wzorowane na jednym czołgu) Niemieccy pancerniacy też nie mieli się czym zbytnio chwalić gdyż ich Pzkpfw I, II (III i IV w niewielkich ilościach) wcale nie były takie super hiper. Ich uzbrojenie nie miało szans z polskimi czołgami. Pzkpfw III był uzbrojony w "słabe" jakby to delikatnie określić działo 37 mm, a Pzkpfw IV w krótkolufowe działo 75mm, które nadawały się głównie do niszczenia umocnień (w tym celu był w ogóle ten czołg budowany). Gdyby nie ci je***ni Ruscy polacy by niemców pokonali, ale cóż historii się nie da zmienić... :/
  • xxx 16:38 24-05-2009
    [ + ]
    Trochę czasu minęło od kiedy Daniel zwrócił wam uwagę, a "imie" pozostało. Tak trudno to p...
    [ - ]
    Trochę czasu minęło od kiedy Daniel zwrócił wam uwagę, a "imie" pozostało. Tak trudno to poprawić?
  • kiko 06:10 02-05-2009
     
    Daniel idz sie walnij w leb!
  • kiko 06:09 02-05-2009
     
    139 tankow hmm no to nie mielismy szans!
  • terazgol 00:21 07-04-2009
    [ + ]
    DObrze, że się o tym przypomina - nie byliśmy zacofani technicznie. I zgadzam się, że 7TP so...
    [ - ]
    DObrze, że się o tym przypomina - nie byliśmy zacofani technicznie. I zgadzam się, że 7TP sobie radził, zwłaszcza, że Niemcy w '39 używali głównie PzKpfw II, z lichym opancerzeniem i 20mm działem. PzKpfw IV zaczęto poważnie używać już w następnych kampaniach.
  • Daniel 19:28 01-04-2009
    [ + ]
    Malutki czołg. Przepraszam, że komentarz jest pozbawiony głębszej treści, ale dlaczego w for...
    [ - ]
    Malutki czołg. Przepraszam, że komentarz jest pozbawiony głębszej treści, ale dlaczego w formularzu przy dodawaniu komentarza, jest napisane ,,Imie" zamiast ,,Imię"?

Napisz swój komentarz
Imię

Treść
Dodaj
O serwisie | Kontakt | Reklama | Regulamin | Polecane strony | ©DeepSense